piątek, 13 grudnia 2013

Naleśniki z twarogiem i konfiturą

Raz na jakiś czas trzeba zrobić naleśniki. Ja osobiście jestem ich wielką zwolenniczką,ale moja rodzina ma fioła na punkcie naleśników. Jak je piekę to znikają mi na bieżąco. Moje naleśniki są cieniutkie i nie nasiąkają tłuszczem ,gdyż smażę je na suchej patelni.

Ciasto:
ok. 1 litr mleka
2 jajka
ok. 3 szklanki mąki
płaska łyżeczka soli
1,5 łyżeczki cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
kilka kropel oleju do smażenia.

Składniki na ciasto miksujemy i sprawdzamy czy jest dobrze doprawione. Na rozgrzaną patelnie wlewamy kilka kropel oleju  i odpowiednią ilość ciasta na jednego naleśnika.
Jeśli ciasto będzie się rwać to znaczy ,że jest za rzadkie i musimy dosypać trochę mąki a jeśli naleśniki wychodzą za sztywne to musimy dolać odrobinę mleka.
Pierwszego naleśnika smażymy na oleju a pozostałe już na suchej patelni.

Masa serowa:
ok. 750 gr twarożku z wiaderka
1 żółtko
ok. 3 łyżki cukru
ok. 2 łyżki gęstej śmietany

Dodatkowo:
słoik dowolnej konfitury( u mnie truskawki i jagody)

Wszystko miksujemy,oczywiście jeśli chcemy słodszą masę możemy dodać więcej cukru.

Naleśniki wypełniamy serem i dowolną konfiturą. Możemy je jeszcze dodatkowo polać śmietanką. Na prawdę polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz