czwartek, 5 grudnia 2013

Sernik na ciasteczkowym spodzie

 Niektórzy nazywają go "sernikiem nowojorskim"  mój takiej nazwy nie ma ,bo trochę zmodyfikowałam przepis:) Polecam ten sernik dla koneserów ponieważ jest bardzo delikatny i ma cudowną kremową konsystencje,czego nie znajdziemy w każdym kremowym cieście:) A oto i przepis:

Spód:
250 gr ciasteczek (u mnie były to zwykłe herbatniki)
125 gr rozpuszczonego masła
2 łyżeczki brązowego cukru

Ciasteczka kruszymy (ale nie na miał) i łączymy z rozpuszczonym masłem i cukrem. Tortownicę smarujemy masłem i wyklejamy otrzymaną masą ciasteczkową. Na czas przygotowania masy serowej tortownicę wkładamy do lodówki.

Masa serowa:
1 kg sera (u mnie był to zmielony twaróg z wiaderka0
4 duże jaja
300 gr cukru pudru
240 gr gęstej śmietany( można zrobić śmietanę pół na pół z jogurtem naturalnym)
olejek waniliowy
4 łyżki mąki kukurydzianej
można dodać również sok z cytryny

Wszystkie składniki stopniowo dodajemy i miksujemy. Po otrzymaniu jednolitej masy całość wylewamy na schłodzony spód. Przykrywamy tortownicę folią aluminiową aby nam się sernik nie przypalił i wkładamy do piekarnika. Czas pieczenia może trwać nawet do 2 godzin.  Gdy sernik się zetnie możemy go jeszcze nakłuć i sprawdzić czy w środku nie jest płynny. Jeśli drucik będzie suchy to sernik jest gotowy. :) Smacznego



Sernik możemy polać dowolna polewą lub spożywać go bez żadnych dodatków. 


 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz