poniedziałek, 9 grudnia 2013

Sernik na kakaowym spodzie

Jest to mój ulubiony sernik. Niby niczym się nie wyróżnia,nie zachwyca wyglądem,ale ten smak.... Do tego przepis na to ciasto jest banalnie prosty. Robiłam go dziesiątki razy,nie było sytuacji aby sie nie udał,czy opadł.  ten sernik zawsze wychodzi i niebiańsko smaczny. Spód jest wilgotny a masa serowa rozpływa się w ustach. Kiedyś powiedziałam sobie ,że nie sprzedam nikomu tego przepisu nooo ale zmieniłam zdanie ,może się komuś przyda.


Spód:
3/4 kostki margaryny
2,5 szklanki mąki
1 szklanka cukru
4 żółtka
2 łyżki kwaśnej śmietany
2 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wszystkie składniki stopniowo wrzucamy do miseczki i miksujemy. Masa ma być dosyć gęsta i zbita. Foremkę wyłożoną papierem do pieczenia wykładamy powstałą masą kakaową.

Masa serowa:
1 kg sera z wiaderka
6 żółtek
2 cukry waniliowe
3 budynie śmietankowe
3/4 szklanki oliwy
1 i 1/2 szklanki mleka

Dodatkowo:
1 i 1/2 szklanki cukru
9 białek 

Składniki na masę serową również miksujemy . Białka ubijamy na sztywno z cukrem i delikatnie łączymy łopatką z masą serową. Uzyskana masa będzie rzadka i taka ma być. Masę wylewamy na spód i pieczemy w temperaturze ok. 180 stopni 50-60 minut.
Po upieczeniu nie wyjmujemy sernika z piekarnika,studzimy go w środku.
Sernik możemy polać polewą czekoladową lub lukrem,ale na prawdę nie jest to konieczne.

I zapewniam ten sernik na pewno się uda!


1 komentarz:

  1. Szukałam przepisu na łatwy sernik,bo w kuchni mistrzem to ja nie jestem. Zrobiłam go w ten weekend i przyznam ,że ten sernik jest mistrzowski,zostaje ze mną na zawsze . Dziękuję za przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń